برای استعلام قیمت و موجودی تماس حاصل فرمایید

ضخامت سنج اینسایز

ضخامت سنج اینسایز ابزاری کاربردی برای اندازه گیری انواع اوراق و اجسام لایه ای می باشد. در ساخت این ابزار یک فنر کمکی تعبیه شده که کمک بسیاری در نگهداری و اندازه گیری راحت تر و دقیق تر اجسام ایفا می کند. به گونه ای که توسط فشار جانبی وارد شده، دقت اندازه گیری در مقیاس ها و اندازه های ریز تر، دقیق تر می شود. با توجه به ساختار و هدف از ساخت این ابزار، امکان اندازه گیری ضخامت های پهن تر محدود می گردد. زیرا این ابزار نهایتا تا اندازه 30 میلی متری را قادر به اندازه گیری می باشد. البته این محدودیت به دلیل ارتقا سطح دقت ابزار و همچنین تمرکز بر اندازه گیری های دقیق تر می باشد. زیرا با افزایش بازه اندازه گیری ابزار، امکان اندازه گیری با دقت مضاعف، کاهش پیدا می کند.

کاربرد ضخامت سنج اینسایز

از ضخامت سنج اینسایز برای اندازه گیری ورق های فولادی، کاغذ، لایه های نازک و ظریف، چوب، کاشی و سایر اجسام با ضخامت یکسان در ناحیه قرار گیری فک ضخامت سنج می باشد. البته برای اندازه گیری ضخامت سطوحی که دارای اندازه های متفاوت در نقاط نزدیک به هم هستند، از فک های سوزنی و مخروطی استفاده می شود. بدین گونه امکان اندازه گیری دقیق نقطه ای نیز فراهم می گردد.

یکی از کاربرد های استفاده از ضخامت سنج، اندازه گیری ضخامت رنگ خودرو و بدنه می باشد. بدین گونه که با قرار گیری فک ضخامت سنج بر روی بدنه خودرو، امکان تشخیص ضخامت قسمت رنگ شده فراهم می گردد.

این ابزار در دو مدل ساعتی و دیجیتال تولید می شود که مدل دیجیتالی آن طرفدار بیشتری داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا توانایی اندازه گیری ضخامت جسم را تا سه رقم اعشار را داشته و میتوان با استفاده از دکمه های تعبیه شده، اندازه گیری از نقطه دلخواه را ارائه دهد.

پاسخ دهید