برای استعلام قیمت و موجودی تماس حاصل فرمایید

فیلر و شابر اینسایز

فیلر و شابر اینسایز ابزار هایی برای اندازه گیری های مقایسه ای ساخته شده اند. این ابزار ها تنها دارای یک گام مشخص از اندازه های از قبل ساخته شده و مشخص هستند. تفاوت فیلر های با سایر ابزارآلات اندازه گیری نیز در همین مورد خلاصه می شود. یعنی سایر ابزارآلات قادر به نمایش بازه وسیعی از اندازه ها هستند و همه سایز ها را بیان می کنند. اما فیلر و شابر ها تنها در اندازه های مشخصی ساخته می شوند که به صورت مقایسه بین اجسام و معیار ابزار سنجش می گرند. در ادامه در صورتی که سایز فیلر با سایز جسم همخوانی داشته باشد، اندازه جسم به دست می آید. فیلر ها اکثرا برای کالیبراسیون و کنترل دقت ابزارآلات اندازه گیری استفاده می شوند. هر چند که استفاده های گسترده ای را شامل می شوند.

انواع فیلر و شابر اینسایز

فیلر ها و شابر ها در انواع شابر دنده، گیج رزوه، شابلون دنده، گام سنج، شابر دستی و … تولید شده اند. این ابزار آلات دقت بسیار بالایی دارند و اختلاف اندازه ای چند میکرون را ارائه می دهند. یکی از شابر های مورد استفاده برای زاویای اندازه گیری، گیج زاویه یا شابر زاویه می باشد. این ابزار شامل 20 زبانه با زوایای مختلف می باشد که از 90 درجه تا 45 درجه را به مصرف کننده ارائه می دهند. یک نوع از فیلر های پر مصرف، فیلر رزوه می باشد. این ابزار به نام گام سنج نیز شناخته می شود. گام سنج ها طبق اندازه های استاندارد رزوه ای در زبانه های مختلف تعبیه شده اند که هر کدام تنها یک رزوه با گام مشخصی را شامل می شود.

استفاده از فیلر و شابر اینسایز در بلند مدت، آسیبی بسیار کمی بر ابزار وارد کرده و دقت بسیار کمی از ابزار اندازه گیری را کسر می کند. در صورت کاهش دقت فیلر و شابر، امکان کالیبراسیون و بازسازی بسیار کم است. هر چند که جنس فیلر ها از آلیاژ های مخصوص ضد سایش ساخته می شوند، اما ممکن هست که در نقاط پر مصرف دچار خورده شدگی و سایش گردند.

پاسخ دهید