برای استعلام قیمت و موجودی تماس حاصل فرمایید

ساعت اندیکاتور اینسایز

ساعت اندیکاتور اینسایز ابزاری برای تشخیص میزان مسطح بودن سطحی می باشد. به گونه ای که وظیفه ساعت اندیکاتور اعلام برآمدگی و تو درفتگی در هنگام حرکت بر روی سطح می باشد. از این طریق می توان با توجه به ظرافت قطعه تراشیده شده، میزان دقت و یک دست بودن سطح را سنجید. ساعت اندیکاتور تلورانس و اختلاف بین کم ترین و بیش ترین سطح را به خوبی نمایان می کند و به وسیله صفحه نمایشگر یا گیج ساعتی قابل مشاهده است. معمولا از ساعت اندیکاتور برای سطوح صاف استفاده می شود تا محور های قطعات تراشکاری. زیرا طرز کار دستگاه به صورت افقی می باشد.

ساعت اندیکاتور در دو مدل در بازار وجود دارد. یکی به صورت دیجیتالی که توسط نمایشگر اندازه ها را به نمایش می گذارد. مدل دیگر به صورت ساعتی هست که رایج ترین مدل ساعت اندیکاتور می باشد. زیرا سرعت و مشاهده واضح ترین از نوسانات را به نمایش می گذارد که با حرکت عقربه به راحتی قابل تشخیص هست. از جهتی نیازی به منبع تغذیه نداشته و قیمت کمتری نسبت به نسخه دیجیتالی دارد. همچنین میزان رفت و برگشتی فک را به طور لحظه ای و بلادرنگ اعلام می کند. این در صورت هست که نسخه دیجیتالی دارای فرکانس تازه سازی اندازه های متعدد در بازه مشخص می باشد.

ساعت اندیکاتور اینسایز شیطانکی

اما یکی از پر کاربرد ترین انواع ساعت اندیکاتور که برای قطعات دوار استفاده می شود ساعت اندیکاتور نوع شیطانکی می باشد. این نوع از ساعت اندیکاتور قابلیت استفاده راحت تری برای قطعات تراشکاری دوار می باشد. زیرا فک متحرک ساعت اندیکاتور شیطانکی در جهت حرکت قطری دایره بوده و سهولت بیشتری برای استفاده مورد نظر را دارد. نکته قابل توجه در رابطه با ساعت اندیکاتور لازم به ذکر هست که این مدل تنها به صورت گیج ساعتی تولید می شود و به صورت دیجیتالی وجود ندارد. البته شاید برند های دیگری چنین محصولی را تولید کرده باشند، اما کارخانه اینسایز در رده تولیدات خود قرار نداده است.

پاسخ دهید